Snuskgubbar o moppetöntar

Utanför min tunnelbans station finns en krog, kommer inte ihåg vad denna heter, men jag gick iaf förbi den..
Där sitter ett gäng gubbar, 50+, och när jag går förbi slutar de plötsligt prata, jag känner hur deras blickar äter upp som om de klär av mig i deras tankar, och jag kan inte annat än o äcklas.. När jag gått en bit därifrån hör man hur de säger något på ett språk jag inte förstår och sedan ett höhö. Det vore en sak om jag gick förbi i kort kjol och urringat men nu var det så att jag faktisk hade på mig jeans och jacka och om det inte vore för mitt långa blonda hår and skandinaviska look så ahde de säkert inte ens lagt märkte till mig. Att deras tonårsöner står utanför i ett gäng och glor är en annan sak, men dessa gubbar.. det är bara för patetiskt.
Lite lägre fram mot skolan håller ett gäng moppe killar och håller på att styla allt vad de har, försöker gasa till max och göra allt för att dra till sig tjejgängets blickar. Tydligen lyckas, för de översminckade 15åriga brudarna kollar bort och drar sina fingrar genom sitt sönderblonderade hår.
Några minuter längre bort ändras allt, en 5årig flicka cyklar på sin rosa cykel iförd sin blommiga hjälm, och lite längre bort är ett yngre killgäng som spelar fotboll istället för att bråka om vem som ska få ta det sista munplosset av ciggen nån av de snott från sina föräldrar.. väl framme vid mej står grannarna och pratar på ett språk jag förstår, konstigt hur allt kan förändra sig på bara några hundra meter..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0